tisdag 12 januari 2016

Nej, se det snöar!


Den efterlängtade julesnön har nu anlänt, lite försenad… Det blev en liten fotorunda, för att få lite nya vinterbilder. Hela tiden snöade det, det var visserligen inte så kallt idag – men huga så kallt det blev om händerna! Upp med dom ur fickan, snabbt ta önskad bild, kvickt ner i fickan igen…

Imorgon får man väl säga att julen är slut för denna gång – då är det ju Tjugondag Knut. Många har nog plockat ned sitt julpynt redan, men eftersom jag hör till dem som inte tar fram tomtar och så’nt förrän dagarna före julafton, har jag ju inte hunnit tröttna lika mycket. Så kanske får tomtarna stå ytterligare några dagar… Och adventsstakarna och dito –stjärnorna – dem tänker jag allt behålla ett tag till! De står ju och lyser så välkomnande när man kommer hem.

Att dagsljuset ökar med några minuter dagligen nu, det är skönt! Ca 10 minuter mera ljus både på morgon och kväll har vi fått sedan den 1/1. Idag gick solen upp 8.42 och ned 15.23. Om en månad från idag har det ökat med mer än 1 timme både morgon och kväll! Det går definitivt åt rätt håll!

/  Else-Marie
 
Det snöar nere på Röksta
 

Även staket blir snöpyntade
 

Lite juleljus finns det kvar
 

Fint även på fågelhusets tak
 

Mycket snyggare än "änglahår"!
 

Några rara stakar fanns kvar i fönstren
 

En snöboll...
 
 

Gungan lyser glatt röd i snöfallet
 

Upptäckte en Smiley, när jag lade ifrån mig dagens smycken...
 

Granen nere i Gillestugan barrar inte alls
 - så den får stå kvar några dagar
 
 

Amaryllis - tillhör både jul och vår...
 

Tulpaner!!
 
 
.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar